Transport oplossingen

5 belangrijke punten om het brandstofverbruik van uw vrachtwagens en uw CO2-uitstoot te verminderen

5min
p041396

Herziening prestaties

Het gebruik van tools voor wagenparkbeheer zal de methodes voor ecodriving tastbaarder maken voor uw chauffeurs, hen betrekken bij de verwezenlijking van de doelstellingen van uw onderneming op lange termijn en u in staat stellen de voordelen van de geleverde inspanningen te evalueren. Om deze vermindering doeltreffend te maken, raden wij u aan een tool voor wagenparkbeheer te gebruiken zoals Optifleet. Optifleet is ontworpen en ontwikkeld in samenwerking met professionals uit de transportsector en stelt u in staat het reële brandstofverbruik van uw vloot te controleren, per vrachtwagen en per traject. Uit de tientallen beschikbare gegevens kunt u kiezen om te rapporteren over de gegevens die het meest relevant zijn voor uw activiteit. U kunt deze gegevens gebruiken om de beste praktijken en verbeteringen vast te stellen om uw chauffeurs te ondersteunen bij hun ecorijden.

Het brandstofverbruik kan altijd worden verbeterd, en als u dit advies opvolgt, zult u snel zien dat uw kosten en CO2-uitstoot drastisch zullen dalen. Onze experts en specialisten op deze gebieden weten hoe ze u moeten ondersteunen en begeleiden om de Optifleet-oplossing aan uw activiteit aan te passen.

Profiteer van de technologie dankzij onze software aan boord

In de loop der jaren hebben wij ons toegelegd op het ontwikkelen en aanbieden van een groot aantal technologische oplossingen met als doel het brandstofverbruik van onze voertuigen te verminderen. Ons Fuel Eco-pakket omvat diverse innovaties om het brandstofverbruik van uw voertuigen te verminderen, zoals configureerbare motorstop/startfuncties, "power"-modusblokkering en pompen met variabel debiet. In de cruise control is ook een "Eco Cruise Control"-modus geĂŻntegreerd, die het schakelen optimaliseert om voorrang te geven aan brandstofbesparing.

Bovendien zijn onze T-, T High-, C- en K-gamma 's uitgerust met de nieuwe DE11- en DE13-motoren, die in combinatie met geavanceerde technologie zoals "Turbo Compound" en specifieke diensten, resulteren in een aanzienlijke vermindering van het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot tot -10% (in vergelijking met de vorige generatie DTI 11- en DTI 13-motoren). "Turbo Compound" maakt het mogelijk om bij lage toerentallen een hoger koppel te ontwikkelen. Evenzo maximaliseert de "Smart Torque Control"-oplossing de tijd die in de zone met de beste motorprestaties wordt doorgebracht, zonder dat dit ten koste gaat van de manoeuvreerbaarheid. Bovendien verbeteren wij onze Optivision predictive cruise control.

Bovendien zal de nieuwe DE11-motor met 460 pk, die beschikbaar zal zijn op de aandrijflijnen van de D Wide en C 2.3 voertuigen, een brandstofbesparing tot 10% mogelijk maken.

Renault Trucks beveelt ook een maximumsnelheid van 88 km/h aan. Deze snelheid is standaard ingesteld in de boordsoftware van de vrachtwagens die onze productiefaciliteit verlaten. Een dergelijke snelheidsbeperking heeft slechts enkele minuten tijdwinst, maar betekent wel een brandstofbesparing van 1% (op hetzelfde traject dat met 90 km/u wordt afgelegd)!

Kies de meest efficiënte oplossing voor het onderhoud en de service van uw vrachtwagens

Het is van essentieel belang om de periodieke onderhoudsbeurten voor uw voertuigen uit te voeren. Een gemiste olieverversing, lage bandenspanning of gebrek aan wieluitlijning zal het brandstofverbruik doen stijgen. Daarom bieden wij een geplande onderhoudsdienst voor uw wagenpark met gebruikmaking van GENUINE reserveonderdelen, gedekt door een originele fabrieksgarantie, waardoor de onderhouden voertuigen langer op de weg blijven.

Renault Trucks T High being repaired

Gebruik een specifieke configuratie, smeermiddelen en opties

Naast verantwoord rijgedrag en gepland onderhoud hebben wij technische hulpmiddelen ontwikkeld om het brandstofverbruik van uw bedrijfswagenpark te optimaliseren. U kunt kiezen uit een uitgebreid gamma hoogwaardige smeermiddelen die de wrijving van de aandrijflijn verminderen en de motor van uw lichte bedrijfswagen of lichte bedrijfswagen beschermen.

Bij de configuratie van uw voertuigen moet u rekening houden met twee belangrijke criteria

  • de gemiddelde lading die door uw vrachtwagens wordt vervoerd
  • en de topografie van het terrein dat ze zullen bestrijken.

Afhankelijk van uw vereisten zullen wij u de weg wijzen naar een motor die geschikt is voor uw toepassing, met het juiste vermogen.

Om het brandstofverbruik van uw vrachtwagens te verbeteren, is het eveneens belangrijk de juiste aandrijfas en eindaandrijvingsverhouding te kiezen. Wij hebben een krachtig hulpmiddel ontwikkeld waarmee u de meest geschikte aandrijfas kunt bepalen in functie van de twee voornoemde hoofdcriteria en uw gebruik: maximaal vereiste gemiddelde snelheid, bandenmontage, enz.

Bij het bepalen van de beste configuratie voor uw vrachtwagen moet ook rekening worden gehouden met de aerodynamica, die vaak over het hoofd wordt gezien, maar wel van het grootste belang is. Renault Trucks T is al in de conceptfase ontworpen om een lage luchtweerstandscoëfficiënt te hebben. Daarom is de cabine trapeziumvormig; breder aan de achterkant dan aan de voorkant, met een voorruit die 12% naar achteren is gekanteld. Het voertuig is ook standaard uitgerust met een geïntegreerde deflector die in 5 verschillende standen kan worden gezet. Als het verminderen van het brandstofverbruik uw belangrijkste prioriteit is, kunt u kiezen voor aërodynamische onderdelen die zwaarder zijn uitgevoerd. U kunt kiezen voor versterkte zijdeflectoren, kuipverbreders boven het chassis of deurverlengstukken. Gecombineerd kunnen deze onderdelen het brandstofverbruik met meer dan 1% verminderen. Afgezet tegen het aantal afgelegde kilometers kan dit een aanzienlijke besparing opleveren.

Wat uw doelstellingen ook zijn om het brandstofverbruik te verminderen, aarzel niet om contact met ons op te nemen.

AERODYNAMIC DESIGN

Renault Trucks Aerodynamic Design

1- Different types of roof deflectors

Fixed (88 mm), manually adjustable from 285 to 496 mm (fast adjustment optional) - folding lateral deflectors.

2 - 12° Windshield inclination

3 - Bumper with integrated spoiler

4 - Trapezoid cab

2.3m at the front and 2.5m at the rear.

5 - Fairing extentions

On frame and door extensions.

6 - Deflector incorporated into the optical block

7 - Wheel arches

Improve air flow and reduce water splashes.

Ik ga ermee akkoord dat Renault Trucks bij het verzenden van dit formulier mijn persoonlijke gegevens bewaart zolang als nodig is om de verstrekte informatie te evalueren en om contact met mij op te kunnen nemen over dit specifieke onderwerp. Mijn gegevens kunnen ook doorgegeven worden aan partners en distributeurs van Renault Trucks die in staat zijn mijn vraag te behandelen.
Ik ga akkoord met het ontvangen van nieuws en informatie over de producten en evenementen van Renault Trucks. In elke e-mail die ik ontvang zal ik de mogelijkheid hebben om deze communicatie stop te zetten.
Set canonical URL
Off