UITZONDERLIJKE RENAULT T HIGH VOOR PRECO

Green Energies

2min
T High EVO Preco

Preco heeft eind maart de langverwachte nieuwe Renault Trucks T-High EVO in ontvangst genomen uit handen van Erik Creemers en Frank Mathijssen van Renault Trucks-dealer Harbers Trucks uit Apeldoorn

Het bedrijf Preco, ontstaan uit het in 2004 opgerichte Cervix Beton, is sinds 2019 gevestigd op de Ecofactorij in Apeldoorn.  Naast enkele vaste vervoerders bestond al snel de behoefte om uit te breiden met eigen trekkend en getrokken materieel. Met in het achterhoofd de huidige, denk aan bijvoorbeeld de Maasvlakte, en met name nieuwe milieu-eisen geldend vanaf 1 januari 2022 voor o,.a. Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Leiden en Utrecht bestelde algemeen directeur Teus Kuijsten vorig jaar een Renault T-High 6x2 sleepas Euro 6 step-D met 13 liter 520 pk. Deze trekker moest een maximaal laadvermogen hebben, wendbaar zijn, maar bovenal moest hij het rijdend visitekaartje voor Preco zijn.

Daar Harbers Trucks Apeldoorn als “buurman” ook op de Ecofactorij is gevestigd en evenals Preco ook onderneemt met behulp van veel innovatie op gebied van klimaatbeheersing, was het eerste contact dan ook snel gemaakt. In samenwerking met Harbers Trucks Apeldoorn, Vlastuin Truck en Trailerbouw en Lagemaat Interieurs is dan er een buitengewoon complete, maar vooral unieke trekker afgeleverd.

Preco kiest voor het nieuwste model T High, de T High Evolution, welke af fabriek is voorzien van een 520 pk sterke 13-liter motor gekoppeld aan een extra versterkte 12 versnellingen Optidriver versnellingsbak. Voor het nodige comfort en vooral om voldoende bodemvrijheid te creëren op de bouw is deze trekker verder voorzien van luchtvering rondom. Ook is de veiligheid niet uit het oog verloren en is voorzien in Adaptieve Cruise Control en heldere LED-verlichting . Omwille van een heel comfortabele werkplek heeft chauffeur Mees heeft voor een extra luxe stoel met klimaatbeheersing en dubbele portierbeglazing gekozen.

De benodigde rust kan worden verkregen vanuit de draaibare passagiersstoel. En moet er worden overnacht dan is er het gemak van een omvormer met magnetron.

Voor de externe ombouw van deze trekker is gekozen voor Vlastuin Truck- en Trailerbouw. Vlastuin heeft deze Renault T-High o.a. voorzien van een kistenwand achter de cabine, LED verlichte lichtreclame voor en achter, Noorse achterbumper en een mooie chassisafdekking met tranenplaat. Lagemaat Interieurs uit Scherpenzeel heeft het complete interieur aangepakt en voorzien van een wel heel mooie combinatie van alcantara en leder. Speciaal detail is de achterwand welke is uitgevoerd in de vorm van de grille van de T-High en heel subliem verlicht. Het geheel is gespoten in de Asfaltgrijze kleur RAL7043

Aan de voor- en achterzijde is een camera gemonteerd waarmee de chauffeur altijd voldoende zicht heeft bij het manoeuvreren door krap verkeer en op de bouw.

Preco heeft in 2019 het huidige pand aan de Ecofactorij in Apeldoorn betrokken, met een ultramoderne betoncentrale.

De kracht van Preco schuilt ‘m in het feit dat het complete pakket, van productie tot en met montage, in eigen beheer wordt uitgevoerd. Gemak en efficiency staan hierin dus voorop.

Preco is sterk in het produceren en leveren van verschillende hoogwaardige prefab betonelementen als o.a.;

• Kanaalplaatvoeren
  • Geisoleerde en massieve botonwanden
  • Trappen en bordesplaten
  • Balkon- en galerijplaten

Namens Harbers Trucks Apeldoorn en Renault Trucks willen wij Preco, en met name de Teus Kuijsten, Theo Kool en chauffeur Mees, bedanken voor deze mooie opdracht en vertrouwen. We wensen ze vele veilige en mooie kilometers toe met deze wel heel bijzondere Renault Trucks T High EVO.