Nieuws
rss


 

19.05.2016

RENAULT MAXITY EURO 6: COMPACT, LICHT EN ROBUUST

Klein in formaat, groot in laadvermogen

De Renault Maxity, verkrijgbaar van 3,5 tot 4,5 ton, wordt voortaan aangeboden met twee Euro 6 DTI 3-motoren van 130 en 150 pk. Het compacte, lichte en robuuste voertuig is vooral geschikt voor stadsdistributie en biedt ondanks zijn kleine formaat een maximaal nuttig laadvermogen van 2.681 kilogram.

Renault Trucks lanceert de Renault Maxity Euro 6. De 130 of 150 pk sterke DTI 3-motor maakt gebruik van een SCR-katalysator (Selective Catalytic Reduction) met AdBlue®-
injectie in de uitlaatgassen. Het AdBlue
®-reservoir heeft een inhoud van 17,5 liter, goed voor een rijbereik tot 8.000 kilometer. Om verwarring te voorkomen, is het reservoir aan
de bestuurderskant geplaatst terwijl de brandstoftank aan de passagierskant hangt. Een nieuw display in het dashboard stelt de bestuurder in staat om het AdBlue
®-niveau op elk moment te controleren; wanneer nodig wordt dit aangevuld met een verklikker en een geluidssignaal. Het volledige Renault Trucks-gamma is nu uitgerust met een SCR-systeem om op duurzame wijze in te spelen op de milieueisen.

Om de schadelijke emissies verder terug te dringen en het brandstofverbruik te optimaliseren, beschikt de Renault Maxity Euro 6 standaard over het 'Eco-Mode'-systeem waarmee het voertuig in de 'zuinige' modus kan blijven rijden, ongeacht hoeveel gas er wordt gegeven.

Wendbaarheid en geoptimaliseerd laadvermogen
“Als stadsvoertuig bij uitstek baant de Maxity zich overal een weg, zowel dankzij de beperkte spoorbreedte van 1.573 mm als door zijn naar voren geplaatste cabine die een erg kleine draaicirkel (4,80 meter) mogelijk maakt. Samen met zijn uitstekend nuttig laadvermogen maken die compacte afmetingen dat de Renault Maxity zich perfect leent voor leveringen en materiaaltransport of als onderhoudsvoertuig, minivuilniswagen of basis voor hoogwerkers”, verklaart Maarten Broens, Director Renault Trucks Vehicle Sales bij Renault Trucks Nederland.

Om zijn nuttig laadvermogen te verhogen, heeft Renault Trucks de Maxity Euro 6 uitgerust met nieuwe bladveren voor de achterwielophanging. En wie nog meer gewicht wil vervoeren, kan het reservewiel vervangen door een reparatiekit voor lekke banden en de tweepersoonszitbank door een enkele bijrijdersstoel. Het nuttig laadvermogen van de Maxity (4,5 ton) bedraagt dan 2.681 kilogram.

Echte vrachtwagenstructuur
Ondanks zijn lage gewicht is de Renault Maxity een volwaardige vrachtwagen: hij werd ontworpen op basis van een chassis-cabine met U-vormige langsliggers en beschikt over een verstevigde dwarsbalk. De vooras kan lasten aan tot 1.750 kilogram, de achteras tot 3.300 kilogram. In de Euro 6-versie is de Maxity uitgerust met een nieuwe achteras, zonder koppelbegrenzer, zodat men het volledige motorvermogen kan benutten. Daarnaast beschikt het voertuig over een nieuwe parkeerrem ter hoogte van de uitgang van de versnellingsbak, die het voertuig ongeacht de belading en de hellingsgraad van de weg op zijn plaats houdt.

Om de opbouw van een carrosserie te vereenvoudigen, beschikt de Renault Maxity over tal van elektrische en mechanische voorzieningen zoals montage consoles op de langsliggers. De maximale opbouwlengte is 4.961 mm. Als optie kan een versnellingsbak PTO worden geselecteerd.

Veiligheid voor de bestuurder en gemoedsrust voor de transporteur
Met zijn front stuur cabine en extra brede voorruit biedt de Renault Maxity een kijkhoek van 192 graden voor een optimaal zicht in stedelijke gebieden. Om te zorgen dat de bestuurder zijn traject in alle omstandigheden kan aanhouden, is de Maxity Euro 6 standaard uitgerust met elektronische stabiliteits controle (ESC) en op de versie van 4,5 ton het Lane Departure Warning systeem. Hij beschikt ook over een vertrekhulp voor hellingen (Hill Start Aid).

De service van de Renault Maxity wordt verzorgd door Renault Trucks-dealers. Zij beschikken over speciale straten in de werkplaats voor het onderhoud aan lichte bedrijfswagens, met speciaal gereedschap en gespecialiseerde monteurs om de onderhoudskosten te minimaliseren.

rss